Sommerferie 2022 – Transportferien ;-)

Så er vi tilbage fra ferie 3 uger på farten i god varme og med tæt program.

Jess og jeg startede med solotur til Ästad vingård og spa som virkelig kan anbefales. Alt var æstetisk velovervejet og smukt. Vi slappede virkelig af, drak lyserød champagne og have lidt solotid. Jess har ikke prøvet spa før, så det var hans første tur i de hvise badekåber og tøfler 🙂

Om søndagen kom vi hjem, pakkede den store bil, smed ungerne på bagsædet og kørte hele vejen til Hytten i et hug gennem Norge. Ankom kl. 02. om natten med kamp friske børn der løb rundt efter en meget regnfuld og lidt hård tur.

Vi var i hytten frem fredag formiddag, hvor vi kørte til Kvärnen (hvor vi har været så mange gange før) for en overnatning og næste dag videre til BM+JJs sommerfest i Torpet i sydsverige. Der var fest og gang i den og søndag efter en omgang oprydning tog vi lidt trætte hjem til os selv.

Onsdag morgen kørt vi så på den store tur sydover. Første stop var i Hannover – en by vi aldrig har hørt noget særligt om, men som overraskede positivt. Der var markedsdage , vi tog ud til en badesø med ungerne og daskede rundt i byen om eftermiddagen. Suppleret af legepladser.

Fredag gik turen mod Colmar syd for strasbourg. Meget hyggelig – og noget turistet by med fine kanaler, gamle bindingsværkshuse og blomster hængende fra altanerne. Vores hotel havde den mest fantastiske terrasse der var overdækket af en gigantisk blåregn, som vi blev meget inspireret af.

En af dagene tog vi op til Haubt Konigsberg og så slottet, vi besøgte fine vinsteder (naturligvis), en masse legepladser med ungerne og ellers ikke så meget andet.

Efter 3 dage tog vi mod Obernai, en lidt mindre by, der dog havde 2 store fordele, hotel med pool + markeder samt vinfestival. Poolen var det helt store tilløbsstykke og ungerne elskede det og blev også rigtigt modige. Efter endnu 3 dage begav vi os den lange tur nordpå igen, med et enkelt stop i Nordheim – virkelig dejligt hotel btw. og en helt anden klasse, både på mad og service end de andre vi var på. Fredag aften landede vi i Tikøb, Lørdag til bryllup + reception og ud til venner og så var den ferie ligesom gået. Her kommer billeder:

Ästad vingård og Spa – og lyserød Möet…
Nogen tilbød at tage et sjældent pasbillede af os efter middagen
Det var desværre ikke her på “ÄNG” vi spiste – fint ser det ud! (men vores middag var også rigtig god)
Hjemme igen – pakke bil og så på tur til hytten… (eske er kommet i den alder hvor der skal laves grimasser på alle billeder)
Early-bird på tur!
På vej hjem kiggede renerne lige forbi bilen
…og som sædvanlig et kort stop ved Kvärnen, nu fra ny vinkel
Vi kørte mod Torpet til sommerfest, dette billede er fra dagen efter festen hvor kun Liv (og dermed jeg) var oppe
Liv er ikke tilfreds med at der ikke er mere bål og ild
Så i Frankrig – fine bobler i Colmar
og udsigt over dalen fra Haubt Königsberg slottet
Lidt middelalderborg – Eske og jeg ledte efter fangehullerne, men fandt dem ikke
Lillepigen er ikke så lille mere
Til sidst på turen var i på hotel med pool – begge unger havde en fest 🙂